Logos

Reprezentări și structuri iconice ale tainei lui Hristos în marile religii ale lumii. Prolegomene pentru o hristologie universal-maximalistă

Normal
0

21

false
false
false

RO
X-NONE
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Table Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:"Times New Roman";
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;
mso-fareast-language:EN-US;}

Realitatea Întrupării Cuvântului lui Dumnezeu a pecetluit definitiv și esențial lumea, istoria și existența omului. Indiferent de raportarea omului din orice timp și loc la acest adevăr fundamental al existenței, Fiul lui Dumnezeu întrupat se descoperă ca prezență mântuitoare universală în istorie. Oricare ar fi cadrul cultural, religios și confesional în care ființează omul, lumea se arată plină de simboluri și reprezentări ale Logosului lui Dumnezeu întrupat. Hristos este, așadar, un Eveniment și o Persoană divino-umană cu înrâurire istorică, metaistorică, teologic-catholică și cu impact fenomenologic, universal.

Comunicarea și comuniunea: de la starea paradisiacă, la alterarea prin păcat și la pregătirea restabilirii prin Dumnezeu-Cuvântul, în abordarea Părintelui Profesor Dumitru Stăniloae

Theology of Father Dumitru Stăniloae is characterized by a personalist perspective emphasized in triadology, but also in anthropology, christology and ecclesiology. Thus, the state of communication and communion between God and human being is presented from the creation of man, in primordial state. In Heaven there was a personal communication between God and man, but due to the sin of the forefathers Adam and Eve, this natural state of communication and communion was broken, being altered. The whole creation suffered, but God continued to communicate with man, through the dialogue with the patriarchs and prophets of the Old Testament. This dialogue aimed the Incarnation of the Word who restored communication and communion between God and human being.