simbol

Reprezentări și structuri iconice ale tainei lui Hristos în marile religii ale lumii. Prolegomene pentru o hristologie universal-maximalistă

Normal
0

21

false
false
false

RO
X-NONE
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Table Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:"Times New Roman";
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;
mso-fareast-language:EN-US;}

Realitatea Întrupării Cuvântului lui Dumnezeu a pecetluit definitiv și esențial lumea, istoria și existența omului. Indiferent de raportarea omului din orice timp și loc la acest adevăr fundamental al existenței, Fiul lui Dumnezeu întrupat se descoperă ca prezență mântuitoare universală în istorie. Oricare ar fi cadrul cultural, religios și confesional în care ființează omul, lumea se arată plină de simboluri și reprezentări ale Logosului lui Dumnezeu întrupat. Hristos este, așadar, un Eveniment și o Persoană divino-umană cu înrâurire istorică, metaistorică, teologic-catholică și cu impact fenomenologic, universal.

Taina Împărăției și dimensiunea eshatologică a virtuții în textele Sfântului Vasile cel Mare

În opera Sfântului Vasile cel Mare, dogma nu este partea teoretică a învățăturii creștine, iar virtutea nu este partea practică a acesteia, întrucât virtutea este dogma vie. Prin abordarea relației dintre eshatologia ortodoxă și virtute în lucrarea de față, vom vedea că acestea au nu numai o relație foarte strânsă, dar, de asemenea, că virtutea în sine are o dimensiune eshatologică.